Sfaturi de vara

sfaturi-de-varaIncepand cu luna aprilie si pana in octombrie este perioada in care este recomandata utilizarea anvelopelor auto de vara, fiind necesara inlocuirea anvelopelor de iarna. Pentru a face aceasta schimbare fara probleme este indicat sa tineti cont de urmatoarele aspecte:

- Profilul minim acceptat este de 1,6 milimetri, dar recomandabil la anvelopele de vara este sa fie de cel putin 3 milimetri. Cu un profil mai mic de atat, cauciucul poate pierde aderenta pe suprafete ude, iar distanta de franare va fi periculos de lunga. Un profil problematic va poate costa o amenda de pana la 75 de euro in anumite tari din Europa.

- Varsta anvelopei este un alt element important. Dupa sase ani de utilizare, anvelopele trebuie schimbate. Chiar daca adancimea profilului este inca buna, anvelopele imbatranesc chiar si atunci cand nu sunt folosite. Distanta de franare si sustinerea laterala vor fi din ce in ce mai slabe, iar riscul de accidente creste.

- Este recomandabil sa montati, pe cat posibil, anvelope de acelasi tip. Nu combinati anvelopele de vara cu anvelopele de iarna, pentru ca performantele sunt puternic afectate.

- Nu montati jantele decat cu prezoane potrivite. Daca sunt prea scurte se poate intampla ca roata sa iasa de pe ax, iar cele prea lungi vor distruge subansamblele din butuc.

- Atunci cand montati roata pe masina, strangeti suruburile in diagonala. Cheia ar trebui sa scoata un zgomot dupa ce a parcurs un sfert de rotatie. Strangerea incorecta poate determina deteriorari ale jantei sau, in cel mai rau caz, pierderea rotii in mers

- Este important ca presiunea in roti sa fie corecta. Daca presiunea este scazuta, atunci anvelopele se uzeaza mai repede si creste si consumul cu pana la 0,5l/100Km. Depasirea presiunii recomandate de producator cu mai mult de 0,3 bar nu este recomandata.

Lanturi antiderapante pentru sezonul de iarna

lanturi-antiderapanteProdusele antiderapante trebuie sa se potrivesca nu doar pe roti, ci trebuie sa incapa in spatiile din jurul rotilor

Conform unor instructiuni de folosire, anumite marimi de anvelopa nu asigura un spatiu suficient pentru montarea lanturilor antiderapante. In cele mai multe cazuri, producatorii mentioneaza aceste date, deoarece autovehiculul respectiv nu dispune de suficient spatiu in jurul rotilor, cat ar fi necesar in cazul autovehiculelor din clasa S.

Cert este faptul, ca lanturile antiderapante SCC se pot folosi la majoritatea acestor autovehicule. Masurarea distantei dintre roata si cea mai apropiata piesa a masinii poate fi derutanta.

Pentru a va convinge de faptul ca spatiul din jurul rotii este suficient pentru a utiliza un lant antiderapant, lantul trebuie incercat in prealabil pe o distanta mai mica. Porniti incet, iar daca auziti ca elementele componente se ating intre ele, opriti masina si demontati imediat lantul antiderapant! Independent de produsul antiderapant utilizat, nu depasiti viteza de 50 km/h!
Sfaturi practice pentru utilizarea lanturilor antiderapante

Inainte de montare, cititi cu atentie manualul autoturismului, mai ales secventele referitoare la instructiunile de utilizare a lantului antiderapant. Dupa un anumit timp, orice lant antiderapant se deteriorizeaza. De asemenea, utilizarea incorecta, marimea nepotrivita, respectiv montarea gresita pot duce la ruperea lantului antiderapant.

Inelele de otel, care inlocuiesc verigele de lant, dupa o perioada mai lunga de utilizare se pot rupe (mai ales, daca nu sunt utilizate in conditii de gheata sau zapada) si incep sa se desprinda de pe bowden-ul de sustinere. Lantul poate fi folosit in continuare, insa, in orice caz, necesita reparare sau schimbare, inainte ca inelele de otel sa cada, iar bowden-ul sa intre in contact direct cu suprafata drumului. Acest lucru se intampla de obicei, daca 30% din inelele de otel au cazut deja. Daca se rupe o strie transversala, trebuie sa va opriti imediat pentru a da jos lantul, fie pentru a-l schimba de tot sau doar o strie!

Lantul antiderapant se va monta cu partea neteda ( tire side ) spre anvelopa. Nu depasiti viteza de 50 km/h, respectiv folositi cat mai rar lantul antiderapant pe drumuri fara zapada sau gheata!

Porniti incet, fara derapajul rotilor!

In timpul franarii nu lasati ca rotile sa se blocheze! Cea mai buna technica de franare in cazul autovehiculelor care nu dispun de sistem ABS, este franarea secventiala. Deasemenea, evitati manevrele facute brusc. Viteza trebuie aleasa conform conditiilor de drum. Cele mai periculoase aspecte a conducerii in timpul iernii, sunt franarea si virajul in curbe.

Dupa utilizare si inainte de a-l pune la o parte pentru perioada de vara, lantul antiderapant va fi spalat si dat cu un lubrifiant universal! Acest lucru este foarte important pentru a prelungi durabilitatea produsului si pentru a evita ruginirea acestuia.

Conduceti in mod prudent! Lanturile antiderapante ajuta la mentinerea pe drum a masinii, insa nu va ofera o protectie maxima contra accidentelor. Utilizarea lantului antiderapant influenteaza caracteristicile de conducere a masinii (de ex.: pe drumuri cu zapada distanta de franare este mai mare). In timpul conducerii, trebuie sa tineti cont de toate aceste aspecte!

Indepartati capacele! Capacele care depasesc bordura anvelopei se pot zgaria in timpul utilizarii lantului antiderapant.
De ce este important utilizarea lantului antiderapant?

Dupa parerea noastra, urmatoarele afirmatii pot fi luate drept fapte. Cunoasterea acestora, ofera oricarui sofer un ajutor pentru siguranta conducerii in timpul iernii.
Autovehicule, aderenta, drumuri

In cazul autovehiculelor moderne, mentinerea stabila a masinii pe drum este luata ca un fapt dat chiar si pe suprafete umede. Pur si simplu conducem, ne oprim si viram in curbe conform dorintei noastre. Mentinerea pe drum depinde de relatia dintre vehicul si suprafata drumului. Anvelopele, datorita aderentei acestora, asigura mentinerea pe drum a masinii, in timp ce anvelopa intra in relatie cu suprafata dura a asfaltului. Rezultatul dezvoltarilor constante a anvelopelor amestec si a suprafetelor de rulare, este vizibil in aderenta deosebit de efectiva a anvelopelor moderne, utilizabile in orice anotimp, atat pe drumuri uscate, cat si pe drumuri umede. Cand drumurile sunt acoperite de polei sau zapada, mentinerea masinii pe drum devine din ce in ce mai dificila. Acest lucru se datoreaza faptului ca anvelopele nu intra in contact direct cu suprafata asfaltata a drumului, asadar cauciucul nu are o aderenta buna pe gheata.

Pentru obtinerea aderentei maxime, sistemul ABS, tractiunea integrala, respectiv stabilizatorul de conducere regleaza viteza rotilor, adaptandu-le la conditiile de drum. Sistemul ABS nu permite blocarea rotilor in timpul franarii, iar stabilizatorul de conducere nu permite vartejul rotilor de actionare, insa efectivitatea ambelor sisteme depinde in primul rand de masura mentinerii pe drum.
Agatare in loc de aderenta

Cea mai eficienta metoda pentru mentinerea autovehicolului pe drum cu gheata si zapada este prin agatarea rotilor. Cu alte cuvinte, roata (sau ceva care este strans legat de ea) trebuie sa se sape in suprafata inghetata, ca torsiunea rotilor sa influenteze viteza autoturismului, respectiv directia miscarii.

Anvelopele de iarna (sau anvelopele pentru orice anotimp) functioneaza in mod efectiv pe zapada proaspata sau zapada pulbere, deoarece cauciucul este mai tare decat zapada, iar brazdele suprafetei de rulare se pot prinde de suprafata drumului.

Pe zapada sau gheata zdravana, lanturile antiderapante obisnuite nu asigura o mentinere eficienta pe drum, deoarece nu se pot prinde de suprafata drumului inghetat. In acest caz, anvelope ghimpate sunt mult mai efective decat cele fara ghimpa. Anvelopele pentru orice anotimp, echipate cu un lant antiderapant SCC, garanteaza o mai buna mentinere a masinii pe drum, decat orice lant antiderapant de iarna sau anvelopa ghimpata. Motivul consta in faptul ca brazdele transversale din otel patrund mai adanc in suprafata drumului, decat orice tip de lant antiderapant de iarna sau anvelopa ghimpata, astfel rotile se prind mai bine de asfalt.
Siguranta conducerii in timpul iernii

Cele mai periculoase aspecte care se pot ivi iarna in timpul conducerii, sunt franarea si virajul in curbe. Majoritatea autovehiculelor moderne pot circula si pe drum cu zapada. Cele mai multe accidente se intampla din cauza pierderii controlului asupra masinii la franare sau la viraje in curbe. Orice autovehicul dotat cu lant antiderapant SCC, va avea o performanta mai buna pe drumuri cu zapada sau polei decat un autovehicul fara lant antiderapant montat pe roti.

Orice autovehicul cu un lant antiderapant SCC montat pe el, va avea o performanta, respectiv o aderenta mult mai buna pe drum cu zapada sau polei, decat fara lant. Acest fapt este valabil si in cazul autovehiculelor cu anvelope ghimpate, cu tractiune integrala, cu sistem ABS, sau cu orice stabilizator de conducere.

In fiecare caz, efectivitatea conducerii este mult mai buna daca lantul antiderapant este montat pe fiecare anvelopa, decat doar pe doua dintre acestea. Pentru montarea lantulurilor avem la indemana un spatiu din ce in ce mai mic.
In cazul unui spatiu mai mic in jurul rotilor

De fapt, fiecare tip de autovehicul (autoturism, autoutilitar, camion, autocar) se incadreaza intr-un anumit trend: producatorii de autovehicule permit un spatiu din ce in ce mai redus pentru montarea lantului antiderapant.

La majoritatea autovehiculelor, unde manualul de instructiuni interzice folosirea lantului antiderapant, produsele Iceman SCC pot fi utilizate cu siguranta si cu incredere.

Intotdeauna verificati manualul de utilizare a autoturismului dumneavoastra pentru eventualele restrictiuni in legatura cu folosinta lantului antiderapant. La majoritatea autoturismelor aparent avem un loc destul pentru montarea lantului antiderapant, in realitate insa, spatiul dintre anvelopa si aripa poate fi limitat.

Taieturile

taieturileObiectele ascutite sau chiar si marginea trotuarului pot duce la taieturi care obliga la schimbarea cauciucului. 
Nota: Nu incercati sa vulcanizati o asemenea taietura. Rezultatul este discutabil si siguranta dumneavoastra este masiv pusa in pericol.

Distrugerea la impact

distrugere-la-impactAceasta problema apare in cazul impactului lateral cu trotuarul. Umflatura, "galma" sau "oul" indica localizarea avariei. Trebuie tinut cont ca in zona respectiva structura interna este grav avariata, deci folosirea acestei anvelope pe puntea din fata sau la viteze mari poate constitui un pericol pentru siguranta dumneavoastra.

Franare de urgenta

franare-urgentaO manevra de franare de urgenta cu acest cauciuc a dus la o uzura punctiforma rapida, pana la spargerea completa.

Presiune azot

Presiunea anvelopelor este foarte importanta in ceea ce priveste durata de viata a anvelopei, comportamentul acesteia in timpul rularii precum si siguranta . Ce e bine sa folositi pentru presiunea anvelopelor, aer sau azot ? TopWheelsAuto va sfatuieste sa folositi azotul . De ce ? Citeste mai departe

Hotel anvelope

Pentru siguranta dumneavoastra si a celorlalti participanti la trafic este recomandat sa aveti doua seturi de anvelope: anvelope de vara pentru anotimpurile calde si anvelope de iarna pentru anotimpurile reci. Citeste mai departe...

Reparatii anvelope

Materialele folosite pentru repararea defectelor anvelopelor sunt furnizate de firmele Rema Tip-Top (Germania), Chemvulc (Africa de Sud), Vulcaflex (Brazilia), Schrader (Franta) , asigurand reparatii de cea mai buna calitate. Citeste mai departe

Echilibrare dinamica

In atelierul nostru se echilibreaza roti atat cu jante de tabla cat si cu jante de aliaj utilizand 2 tipuri de plumbi: plumbi cu clema (turbo si normali) si plumbi adezivi (special pentru jantele fara margine). Citeste mai departe

Contact

Str. Oaspetilor nr. 16

Sector 1, Bucuresti

Luni - Sambata 09:00 - 20:00

Telefon: 0763 692 707

              0766 686 199

harta-mica

 

 

anvelope auto - anvelope de vara - anvelope de iarna - anvelope all season

jante auto - jante din aliaj - jante din tabla

service roti - service jante - service anvelope - vulcanizare in Bucuresti

indreptate jante auto din aliaj, aluminiu, tabla sau otel

topwheelsauto.ro Web analytics

 motor de cautare piese si accesorii tuning auto

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului www.anpc.gov.ro